18 Dec. Cecilias Födelsedag



Jag vill börja med att tacka för alla härliga och varma gratulationer. Blev himla glad över att läsa det ni hade skrivit till mig. Önskar att ni alla hade kunnat vara med mig på min stora dag, den var verkligen speciell för mig. Något som jag inte vågat drömma om tidigare.

 

Dagen började med att vi plockades upp av Cani (vår chaufför). Vi hämtade sedan upp Gayani, Cecilias syster. Direkt när hon hoppade in i bilen så fick Cecilia en stor kram och en del små söta födelsedagspresenter. Sedan var vi igång. Som de flesta av er vet så ska Gayani gifta sig den 2 januari och en stor del av dagen spenderades till att hitta outfits till bröllopet. Vi var därför runt på en del affärer i sökandet efter den perfekta Sarin och det kändes viktigt att Gayani tyckte om den också. Efter många om och men, (de är lika veliga båda två) så fann de en klockren sari till homecoming (dagen efter bröllopet) och en helt okej till bröllopet (enligt Cecilia) Micke beställde en kostym och blev mätt både på längden och bredden. Återstår hur den ser ut färdig men det finns goda förhoppningar. Efter shoppingen åt vi en god lunch tillsammans och sedan chillade vi på hotellrummet en stund i väntan på att kvällens planer skulle ta fart.



 







Dagen frambringade många skratt och till och med syskonkiv (hon sågade Cecilias ”svenska” klädstil). Otroligt fin dag att lära känna och komma varandra närmre på.

 Vid halv sju åkte vi till ett matställe som var Gayanis favoritställe (Master Wok). Där beställde vi in smått otroliga 19 portioner som vi tog med oss hem till henne. (Vi åkte dock förbi KFC och fixade snabbmat åt oss eftersom vi är veka)

Hemma hos Gayani väntade stora tjocka släkten som ville fira Cecilia. Presenter och gratulationer fick hon gott om. Vi åt och hade en väldigt mysig kväll. Cecilia fick även en ensam stund med hennes biologiska mamma, Sumanwathi.







 All in all, grym kväll och vi lämnade stället vid 23 med ett leende på läpparna.


Kärlek.

Mikael & Cecilia



Kommentarer
Postat av: Liljan

Cicci, du och gayani är rätt lika i utseendet! :) Låter så mysigt där borta, jag är glad att det går bra för er. Det är intressant att läsa vad som händer där borta, det e ju inte som gamla sverige direkt.... Puss o kram!

2009-12-26 @ 15:29:15
Postat av: emi

Låter som en alldeles fantastisk dag! Här hemma snöar det och jag vet inte om jag kommer känna igen bilen när jag kliver ut från jobbet. Känns konstigt att du inte är här min vän, jag saknar dig. Specellt som jag vet att jag kommer vara i skottland flera månader. (jag kommer däremot ha en resedagbok ;)

många kramar till er båda

2009-12-27 @ 22:52:47
URL: http://emiliaflindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0